dinsdag 9 juni 2015

Happy Hippo's to the rescue!

Al een paar weken merkten verschillende mensen op dat er een ros kat(ert)je in onze straat rondzwierf.

Menigen hebben ze proberen lokken, maar tevergeefs...

Tijdens een babbeltje aan de deur kwam de kat dichterbij (maar toch nog steeds op een veilige afstand) miauwen (vermoedelijk achter eten).

Er was al een post op Facebook geplaatst, er waren al telefoontje gepleegd, dus het ging zeker goed komen, maar...  na wat pijnlijke blikken (een dier in nood, het doet me iets) en mijn gemoed die volschoot dacht ik : 

Deze avond probeer ik (nr 29) het ook maar eens.

Mijn verleidingsmanoeuver omvatte een blikje tonijn en lieve sussende woordjes...

Een goed idee blijkbaar, want het blikje tonijn viel zeer in smaak!
 
De volledige inhoud was binnen de kortste keren binnengeschrokt en smaakte naar meer.
De kat kwam spinnend op me af en gaf me kopjes en duwde tegen m'n been.
Dìt was gèèn wilde kat!!!

Ondertussen kwam mijn buurvrouw (nr 25) thuis en zat ze al gauw mee in het het complot!   We moesten en zouden ze vangen!

Niet alleen omdat we merkten dat het beestje er volledig uitgehongerd uitzag, 
maar ook omdat het een enorme gapende wonde in de nek had (ik bespaar u de verdere details, maar het was echt 'uurrghhh')  en wij, tere zielen, té emotioneel zijn om dat zo maar aan ons te laten voorbijgaan (lees : slapeloze nachten)...

De reddingsactie omvatte: 
rondbellen bij wie we terecht konden, nòg meer eten (en deze keer overheerlijk kattenvoer), een bench, tijd, lokmiddel (druppeltjes waar katten blijkbaar zot van zijn), een deken, veel geduld, een grip in de nek en nog wat sussende woordjes....

Ik denk, de mensen die ons bezig zagen, het was het zien waard... 
maar, we gaven niet op. En?

HET IS GELUKT!!!

"Poessie" hebben we uiteindelijk in de bench gekregen, en we zijn er direct mee naar onze contactpersoon (via de Poezenboot) gereden. Al bij al, buiten wat gemiauw was hij/zij heel rustig tijdens de rit. 

Onze contactpersoon zou er onmiddellijk mee naar de dierenarts gaan.

Dus : de juiste mensen hebben het nu in handen, het nodige wordt gedaan voor zijn/haar herstel en hopelijk als alles goed komt, vinden ze een warm nestje waar "Poessie" de rest van z'n dagen blikjes tonijn en lekkere kattenbrokjes mag eten en soezend en spinnend z'n kopje mag neerleggen op 't schootje van een nieuw baasje.

Nu kunnen wij met een gerust hart en geweten gaan slapen...

groetjes
the Happy Hippo rescue-team!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten